Veelgestelde vragen

Bezorgen en ophalen

 

Bezorgproblemen

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Controleer het volgende:

1. De Track & Trace code van het pakket
Je vindt deze in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de bezorging is verschoven.

2. Het bezorgadres
Klopt het bezorgadres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een niet thuis-bericht ontvangen? Dan is het pakket bij de buren bezorgd of de bezorger heeft een nieuw bezorgmoment ingepland.

Klopt dit allemaal, maar heb je toch geen pakket ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Wat als mijn product beschadigd is geleverd?
Dat is niet de bedoeling, dit lossen we graag voor je op. Vul binnen de 30 dagen het retourformulier in, hierin kun je aangeven dat je product beschadigd is en een vervangend product wilt. Retourneren is in de meeste gevallen gratis.
Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?
De bezorger kan het pakketje bij de buren afgevn. Er wordt dan een briefje door je brievenbus gedaan. Hier staat op bij welk huisnummer jou pakketje is bezorgd. .Als dat niet het geval is, dan brengt de bezorger je pakketje naar een afhaalpunt bij jou in de buurt. Weet je van tevoren al dat je er niet bent? Dan kun je via de bezorger vaak al vóór de eerste bezorgpoging een ander moment kiezen. Dat doe je via de Track & Trace code die je per mail hebt ontvangen.
Ik wil mijn bezorgadres wijzigen
Heb je iets besteld, maar wil je het bezorgadres wijzigen en heb je nog geen verzendbevestiging gehad? Stuur dan een mailtje naar [email protected] Dan kijken wij of we het adres van de bestelling nog aan kunnen passen. Bij een verhuizing pas je makkelijk je adres aan in je Ibex Outdoor-account.
Wat als mijn bezorging vertraagd is?
We gaan er alles aan doen om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Via de Track & Trace link in je verzendbevestiging kun je in de bekijken houden wanneer je bestelling precies wordt bezorgd. We begrijpen dat je je bestelling vandaag in huis wil hebben. Het kan zijn dat de bestelling vertraagd is. Nog even geduld, je pakketje komt er aan.
Waar is mijn pakketje?
Volg je verzending met de Track & Trace code uit je verzendbevestiging mail. Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering.

Het kan zijn dat je pakketje bij de buren is afgegeven of dat het bij een afhaalpunt in de buurt ligt. Deze informatie zou je via je Track & Trace code kunnen inzien.

Bezorg- en ophaalopties

Kan ik mijn pakket ook ophalen bij een afhaalpunt?

Dat kan zeker. Bestel het product zoals je normaal zou doen en laat het product bezorgen op je eigen adres. Je krijgt van de pakketbezorger een e-mail met een Track & Trace code. Via die code kun je er voor zorgen dat je pakketje bij een afhaalpunt bezorg wordt.

Kan ik voor de bezorging van mijn product een tijdvak kiezen?
Nee, dat kan helaas niet. Onze pakketbezorger bekijkt per bestelling welke route gereden wordt. Zo wordt de bezorging op de meest efficiënte en duurzame manier geleverd.
Hoe werkt gratis bezorging?
Bestellingen met een bestelwaarde van € 50,- of meer worden gratis bezorgd. Als je vandaag een pakket van minimaal € 50,- vandaag vóór 16:00 uur bestelt, wordt je pakketje morgen gratis thuisbezorgd.
Bezorgen jullie nog bestellingen aan huis?
Ja, het is nog steeds ‘vandaag voor 16:00 besteld = morgen in huis’.
Wat als mijn bezorging vertraagd is?
We gaan er alles aan doen om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Via de Track & Trace link in je verzendbevestiging kun je in de bekijken houden wanneer je bestelling precies wordt bezorgd. We begrijpen dat je je bestelling vandaag in huis wil hebben. Het kan zijn dat de bestelling vertraagd is. Nog even geduld, je pakketje komt er aan.
Zijn er hygiënische maatregelen rondom de bezorging?
Ja, we houden 1,5 meter afstand bij het bezorgen. De pakketbezorger zet het pakketje voor je deur zodra je open doet. Dan zet hij/zij zelf een paraaf zetten voor ontvangst.

Coronavirus: bezorgvragen

Kan ik mijn pakketje nog steeds afhalen bij afhaalpunten?
Ja, je kunt nog steeds pakketjes laten bezorgen bij een afhaalpunt. De pakketjes kun je zelf ophalen.
Bezorgen jullie mijn pakketje ook als ik in quarantaine zit?

Dat kan, dan zetten de pakketbezorger de bestelling buiten bij de voordeur. Je kunt ook een ander bezorgmoment kiezen via de Track & Trace code die je per e-mail ontvangen hebt.

Bezorgen jullie nog bestellingen aan huis?

Ja, het is nog steeds ‘vandaag voor 16:00 besteld = morgen in huis’. Door extreme drukte bij pakketdiensten, kan het voorkomen dat een pakket later bezorgd wordt dan gepland 🙁

Zijn er hygiënische maatregelen rondom de bezorging?
Ja, we houden 1,5 meter afstand bij het bezorgen. De pakketbezorger zet het pakketje voor je deur zodra je open doet. Dan zet hij/zij zelf een paraaf zetten voor ontvangst.
Hoe kan ik mij voorbereiden op veilige ontvangst?
Heeft iemand bij jou thuis klachten, zoals: hoesten, verkoudheid of koorts? Dan kun je nog steeds bestellen. Je kunt het als notitie toevoegen nadat je je adres hebt ingevoerd. Onze pakketbezorger krijgt deze melding. De bezorger zet het pakketje voor je deur neer en houdt ruim 1,5 meter afstand. Houdt zelf ook afstand van de bezorger.

Bestellen en betalen

 

Bestellen, wijzigen of annuleren

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Plaats je producten in je winkelmandje via de winkelmand-knop. Als je de bestelling plaatst met je Ibex Outdoor-account gaat dit nog sneller, omdat we je al kennen. Heb je nog geen account? Dat is geen probleem. Ook zonder account kun je bestellen, we hebben dan nog wel wat gegevens van je nodig.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Dit doe je via Mijn Ibex Outdoor-account. Annuleren kan alleen als je bestelling nog in ons magazijn is. Als de bestelling al onderweg is, kan je hem weigeren aan de deur of retourneren via het online retourformulier.
Ik wil mijn bezorgadres wijzigen
Heb je iets besteld, maar wil je het bezorgadres wijzigen en heb je nog geen verzendbevestiging gehad? Stuur dan een mailtje naar [email protected] Dan kijken wij of we het adres van de bestelling nog aan kunnen passen. Bij een verhuizing pas je makkelijk je adres aan in je Ibex Outdoor-account.
Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?
De bezorger kan het pakketje bij de buren afgevn. Er wordt dan een briefje door je brievenbus gedaan. Hier staat op bij welk huisnummer jou pakketje is bezorgd. .Als dat niet het geval is, dan brengt de bezorger je pakketje naar een afhaalpunt bij jou in de buurt. Weet je van tevoren al dat je er niet bent? Dan kun je via de bezorger vaak al vóór de eerste bezorgpoging een ander moment kiezen. Dat doe je via de Track & Trace code die je per mail hebt ontvangen.
Waar is mijn pakketje?
Volg je verzending met de Track & Trace code uit je verzendbevestiging mail. Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering.

Het kan zijn dat je pakketje bij de buren is afgegeven of dat het bij een afhaalpunt in de buurt ligt. Deze informatie zou je via je Track & Trace code kunnen inzien.

Betaling mislukt of geweigerd

Waarom wordt mijn betaling gecontroleerd?
We controleren creditcardbetalingen altijd vanwege fraudegevoeligheid. We vinden het belangrijk om onze klanten tegen fraudeurs te beschermen.
Waarom is mijn creditcard betaling afgewezen?
Alle creditcard betalingen gaan bij door een betalingscontrole. Waarom de betaling is afgewezen, kunnen we helaas niet met je delen. We gaan er natuurlijk uit van jouw goede bedoelingen, maar we moeten de controlemethodes geheim houden.

Je bestelling is automatisch geannuleerd en de reservering zal binnen 7 werkdagen vervallen. Wil je je bestelling toch ontvangen? Plaats de bestelling dan opnieuw en kies voor een andere betaalmethode.

Waarom klopt de betaalstatus in Mijn Ibex Outdoor-accont niet?

Soms duurt het wat langer voor onze website herkent dat je hebt afgerekend. Het kan tot één uur duren voordat we betalingen binnenkrijgen. Controleer of er geld is afgeschreven van je rekening.

  • Is er wel geld afgeschreven, maar heb je nog geen orderbevestiging ontvangen? Dan raden we je aan om even te wachten tot het uur voorbij is. Na een uur niks ontvangen? Je bent het snelst geholpen via email. E-mail ons een screenshot van je bankafschrift waarbij het transactienummer zichtbaar is en we zoeken je betaling op.
  • Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt. Je kan dan je bestelling opnieuw plaatsen.
Waarom heb ik nog geen orderbevestiging ontvangen?

Controleer of het bedrag is afgeschreven.

  • Door drukte op ons betalingsplatform raakt een betaling soms vertraagd. Heb je na 1 uur nog geen orderbevestiging ontvangen, stuur ons dan een mailtje. Wij sturen je dan de orderbevestiging.
  • Check ook even je spam-box, soms komt je orderbevestiging daar binnen.
  • Is er geen geld afgeschreven? Dan is de betaling niet gelukt. Je kan je bestelling dan opnieuw plaatsen.
Wat als mijn bezorging vertraagd is?
We gaan er alles aan doen om jouw bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Via de Track & Trace link in je verzendbevestiging kun je in de bekijken houden wanneer je bestelling precies wordt bezorgd. We begrijpen dat je je bestelling vandaag in huis wil hebben. Het kan zijn dat de bestelling vertraagd is. Nog even geduld, je pakketje komt er aan.
Stem als niet nuttig Zijn er hygiënische maatregelen rondom de bezorging?
Ja, we houden 1,5 meter afstand bij het bezorgen. De pakketbezorger zet het pakketje voor je deur zodra je open doet. Dan zet hij/zij zelf een paraaf zetten voor ontvangst.

Cadeaubonnen en vouchers

Hebben jullie cadeaubonnen?

Nee, wij hebben geen cadeaubonnen. Wel kortingsvouchers. Deze worden soms via marketing mailings verstuurd of ze zij te vinden op banners op onze website. Houd de website goed in te gaten of meldt je aan voor onze nieuwsbrief om hiervan te kunnen profiteren. 

Ik ben mijn kortingscode vergeten te gebruiken tijdens mijn bestelling, wat nu?
Helaas is het niet mogelijk om na het bestellen een kortingscode te verrekenen. Als je pakketje ons magazijn nog niet verlaten heeft, kun je de bestelling annuleren onder ‘mijn bestellingen’ in Mijn Ibex Outdoor-account. Plaats daarna je bestelling opnieuw en gebruik je kortingscode.

Wij staan niet garant voor kosten van retouren door een vergeten kortingscode. De kortingscode blijft geldig tot de geldigheidsdatum van de code. Je kunt op een later tijdstip, binnen de geldigheidsperiode, nogmaals een bestelling plaatsen waarbij je korting krijg.

Tot wanneer is mijn voucher/kortingscode geldig?
Je vindt de vervaldatum in de e-mail met de vouchercode.
Wat als ik een foutmelding krijg tijdens het invoeren van cadeaubon?

Controleer in de e-mail met de code van je voucher of:

  • je het minimale bestelbedrag bereikt hebt;
  • je kortingscode nog steeds geldig is.
Kan ik een product dat betaald is met een cadeaubon retour sturen?

Nee, kortingsvouchers kunnen wij helaas niet verrekenen. Meldt je aan via de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe kortingsvouchers. Je profiteert dan van korting op je volgende bestelling.

Retourneren en ruilen 

Retourneren

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Dat kan niet. Bij de bestelling is een retourformulier bijgestuurd. Vul deze in en stuur de producten op. Een retour moet je binnen 30 dagen terug gestuurd hebben. De verzendkosten zijn voor de koper.

Retourvoorwaarden

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Je kunt binnen 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour terug sturen. Je hebt 2 opties:

  • je product ruilen voor een ander product.
  • je product retourneren en je geld terug laten storten.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Je kunt je keuze aangeven in het retourformulier. Na 30 dagen repareren wij je product en gelden de bovenstaande opties niet meer.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Opzettelijke beschadiging of beschadiging door nalatigheid;
  • Kleding die gedragen is;
  • Nalatigheid bij het onderhouden.
  • Normale slijtage door het gebruik van het artikel.
  • Beschadigingen veroorzaakt door het onjuist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;
  • Vouchers en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.
    •  

    Kan ik mijn retour annuleren?

    Dat is niet nodig. Je retour wordt automatisch geannuleerd wanneer je je product niet binnen 14 dagen na aanmelding terugstuurt.

    Kan ik één van de producten uit mijn bestelling terugsturen?

    Ja, dat kan. Je kunt alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren. Op het retourformulier kun je aangeven welk product je wilt retourneren.

    Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

    Bijna in alle gevallen wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

    Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.

    Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Bijvoorbeeld: een kledingstuk kun je passen. Laat de kaartjes aan het kledingstuk zitten en zorg dat je de verpakking zo netjes mogelijk opent. 

    Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

    Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.

    Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

    1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:
    • beschadiging van het product;
    • beschadiging van de verpakking;
    • compleetheid van het product.
    1. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €10,00 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.
    Wat als er een onderdeel mist van mijn bestelling?

    Controleer of je bestelling in twee delen verzonden wordt. Sommige producten zijn opgedeelt in twee verschillende artikelnummers. Is dit niet het geval? Vul danbinnen 30 dagen het retourformulier in en stuur de producten terug. Geef duidelijk aan welk onderdeel er mist. Vergeet niet bij aanmelding het serienummer toe te voegen. Geef ook aan welke van deze 2 oplossingen je wilt:

    • Het ontbrekende onderdeel naleveren. In de meeste gevallen heb je het ontbrekende onderdeel binnen 2 weken in huis. Als we het onderdeel niet na kunnen leveren, nemen we contact met je op en ruilen we het product alsnog voor je om.
    • Een nieuw product. Je hebt je nieuwe product dan een dag nadat we je retourzending hebben ontvangen in huis.
    Repareren jullie mijn product of krijg ik een nieuwe?

    Als je product niet door eigen toedoen en binnen 30 dagen na aankoop stuk gaat, krijg je gewoon een nieuwe. Gaat je product daarna kapot? Bij sommige producten kan de leverancier het product repareren. De kosten hiervan zijn voor jou rekening.

    Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

    Oeps, dat is hoort niet. Vul het retourformulier in en stuur de verkeerde artikelen terug. Dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

    Welke retourmogelijkheden heb ik?

    Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 opties:

    • je product ruilen voor een ander product;
    • je product retourneren en je geld terug laten storten.

    Je kunt je keuze aangeven op het retourformulier.

    Retourstatus

    Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?

    Zodra we jouw teruggestuurde product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. Je hebt het product binen een aantal werkdagen in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten. Als een product niet meer in het assortiment is en het niet meer leverbaar is, krijg je natuurlijk je geld terug.

    Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

    Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 7 dagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

    Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

    • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
    • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
    Wat is de status van mijn retourzending?
    In je Mijn Ibex Outdoor-account kun je de status zien en je krijgt een mailtje van de pakketbezorger. Zodra wij aan de slag gaan met jouw pakket, sturen we je een bevestiging per mail. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen.
    Delen: